fredag 2 mars 2012

Att fixa själv är härligt

Jag har alltid älskat att skriva, måla och snickra, göra om saker, pyssla med
lite allt möjligt på olika vis. Inredning ligger mig också varmt om hjärtat och
då i mycket vitt, med nån färgklick här och där. Att få öppna en tidning med
inredning och lockas och inspireras är
bara så härligt, man får sån bara vill/ ha
känsla. Och så länge det är möjligt så
leker tanken bara vidare och utvecklas
tills man börjar tillverka. Det är mest trä
som jag gillar att jobba och fixa med för
jag gör mycket själv istället för att köpa.
Om det nu är möjligt att göra eller göra om,
om det nu är något som man absolut vill ha.
Att göra det själv (DIY) är en känsla som
är svår att slå, det är ett rent rus av lycka
för mig att ha gjort det just själv. Oftast har
man inte tålamod att vänta tills det är klart,
jag vill ju att det ska vara klart snabbt, på
en enda gång liksom, är väl för att man
längtar tills man får det på plats det är ju då
det blir fulländat. Senare idag ska jag fara
och köpa eller titta efter hissgardiner kanske
man ska säga. Hissgardiner är ju en ide från
1700-talet lite kul och charmigt att det lever kvar än idag.
fast det är 300 år senare. Att dom sen passar i alla rum
är ju toppen med eller utan längder, snygga, och enkla,
och när som helst kan man ha dom uppe hela året runt,
bara att byta färg eller mönster efter årstiden. Nää, nu
är det dags för en lunchrast för mig. / Hejsvejjs !!!

Inga kommentarer: