torsdag 1 mars 2012

Tapeter till annat

Jag spinner vidare lite till på tapeter som i det tidigare inlägget. På boråstapeters
hemsida kan man tapetsera ett rum med något från deras utbud som man gillar
ganska kul att se hur det ser ut när tapeten kommit upp på väggen. Här är sidan
Boråstapeter om du har lust att prova dig fram bland deras tapeter. Jag gillar inte
tapeter direkt på väggarna för att jag tycker det är så tråkigt jobb att sätta upp,
och även förarbetet med att riva ner gamla tapeter, spackla, slipa och putsa. Jag
föredrar då att istället måla väggen i den färg jag gillar, då är det lättare att byta
färg om man inte gillar den efter ett tag då man lesnat, ny färg, fram med penseln
och vips så vart det en ny färgglad vägg igen. Fast jag gillar mest bara vitt på väggen
just nu allafall. Sen tycker jag det är jättekul att klä om möbler i tapet, burkar, askar
krukor, tavlor brukar jag också göra med tapet, så tapeten behöver inte bara sitta på
väggen, det är så bra när man inte gillar att ha dom på väggen för det finns så himla
fina tapeter nu och då får man ju ändå in dom i sitt hem om än det är på andra
saker så blir ju även de fint i inredningssyfte. Om man då bara har en liten sak man
vill ändra utseendet på så har man ju ingen lust att köpa en hel tapetrulle för det, dels
dyrt och mycket blir ju över. Så då kan man istället beställa tapetprover på nätet det
finns ganska många ställen men det kan skilja på pris och hur stor bit man får, men
ska man bara ha en liten bit till en burk eller tavla så är det perfekt för såna små
pysseländamål. På Måleributiken som jag tycker är bra kan man beställa tapetprover
från 20 kr och uppåt beroende på vad det är för tapet, men 1 meters bitar är vanligt
där och det tycker jag är bra för då räcker det
till det man vill göra på små grejor.

Inga kommentarer: