tisdag 6 mars 2012

Väggljusstake av tegelpanna

Även idag har vädret varit på topp med sol och väldigt få minusgrader
helt enkel jätteskönt är det ute. Jag var ut en sväng med barnen på förmiddagen
och fick lite luft och solstrålar på oss. Var in i våran gamla lagård och hämtade
eller letade fram några gamla tegelpannor för jag tänkte göra en ljushållare av en
tegelpanna, och jag kunde ju givetvis inte låta bli att börja lite smått att rengöra
den från smuts och damm och sen fick jag ännu mera lust när jag hade gjort det,
så då borrade jag hål i den och gick in och började måla den, Det är ju så att
börjar man med något som man brinner för då kan man inte sluta, inte jag allafall.
så den vart faktiskt klar idag så den ska jag ta med mig till stugan och sätta upp
 på plats till helgen. Här är den så ni får se hur den vart....! Jag vart nöjd över
resultatet, och jag tror att jag ska göra fler bara tiden finns så blir det nog andra
mönster med, man blir så pirrig för det är så kul att pyssla på med sånt här.
Vad dagen har att erbjuda i morron vet jag inte än men jag hoppas att vi även
får ut någonting bra av den, det blir ju vad man gör den till som sagt. Nu har jag
inget mer att säga för idag, men i morgon är en ny dag med nya tag som ska bli
kul att möta hoppas jag. Tjiiing,... ses i morgon everyone !!!!!!!!!!!

Inga kommentarer: