onsdag 25 april 2012

Cupcakes ett litet konstverk

Cupcakes det var ju ett bakverk som man vart väldigt inspirerad av att göra
första gången man såg dessa otroligt nästan sagolikt vackra bakverk, man
undrade hur dom gjorde och hur dom kunde bli så vackra och se så otroligt
oemotståndligt smarrigt färgglada ut. Cupcakes är stort både som bakverk
och disskusionsämne, många bakar cupcakes och det finns många bloggar
som skriver just om cupkakes och frosting och olika smaker och
smaksättningar. Det finns många egna företagare och även konditorier som
har gett sig på att baka dessa New York inspirerade godingar och har hittat
på egna nischer på smaker och framförallt smaksättningar från Sverige och
baka med svenska råvaror. På Magnolia Bakery  i New York är det ofta
långa köer med folk som vill köpa deras cupcakes och en skylt talar om att
man får bara köpa högst tolv stycken. Jag vet inte men jag tror att man nog
inte kan skriva för mycket om cupcakes eftersom det finns så otroligt mycket
att läsa om dom och man hittar alltid nåt nytt. Jag har själv prövat att göra såna
här fantastiska cupcakes men om dom blev ett konstverk tror jag inte men goda
vart dom och dom gick då hem hos övriga familen med bravur så jag kan känna
mig nöjd över att ha bakat dom och det var första gången jag gjorde det så här
blev dom, inga avanserade men ändå dekorativa för ögat tyckte jag dom vart :

















En cupcakesställning kan ju vara lite kul att ha om man vill ställa upp dom så
dekorativt som möjligt vid en bjudning eller som ett ögongodis att njuta av.
Det här kommer från Style & fun stuff och har fyra våningar eller plats för tretton st.


















På Wilton finns dekorations tips i massor för cupcakes, lite inspiration till sina egna
bakverk är ju inte så dumt om man inte har fantasi för att komma på nåt själv
förstås. Jag tycker det verkar lite svårt att hantera dom för man måste vara försiktig
så inte dom tippar eller trycks för då förstörs ju dekorationen den fina, därför såg jag
lite bra förvaring för cupcakes på Kaboodle om man skulle vilja förvara dom eller
flytta dom, ta med sig dom nånstans så är dom här nog rätt bra så dom inte förstörs.
På den sidan under cupcakes finns även annat man kan önska sig i cupcakes väg,
kläder, smycken, prydnadssaker m.m
















Om man vill förvara eller frakta dom så är nog den här toppen, eller den här nedan
där man kan ha 12 eller 24 cupcakes eller en tårta behändig 3-in-one.






















Vill man bara ha en cupcake själv med sig på väg så kan den här för endast en styck
vara en klar favorit att äga, så man inte kladdar och förstör sin cupcake, man vill ju
att den eller dom ska hålla sig fina för det är ju dekoren som gör dom vackra.






















Ja vad jag kan förstå så har man nog inte bakat cupcakes för sista gången i sitt liv,
många är ju rena konstverk av dekoration även om man inte måste göra såna
tjusiga så är dom fina att titta på en del ser nästan synd ut att äta upp för att dom
är så fina, att det nu finns en uppsjö av tillbehör och dekorationsmaterial gör ju
saken bara bättre om man nu vill satsa på att bli ett litet proffs på cupcakes, det är
faktiskt lite kul att dekorera dom till nåt vackert eller personligt alla medel är ju
tillåtna och man får ha dom precis som man själv tycker att dom ska se ut.

Så det är bara att inspireras och pröva sig fram, fantasi och kreativitet är bara
en positiv egenskap att drabbas av, och kul dessutom att skapa med händerna.

Fortsatt trevlig dag på er där ute i cybervärlden !!!!





















Inga kommentarer: