torsdag 12 april 2012

Det börjar knoppas

Det har blivit ljusare och den lilla snön som är kvar smälter så sakteliga undan
för undan. Förväntan på våren och sommaren ligger i luften just nu en underbar
tid som vi går tillmötes nu framöver - vad man längtar till sommaren och sol.
Det känns som det pirrar i dom gröna fingrarna, att börja rensa bort vintern och
gammalt i buskar, på gräsmattan och i krukor, ja redan nu kan man ju faktiskt
plantera frosttåliga lökar och blommor i rabatten. Att följa vårens utveckling
intressant, solstrålar och värme som väcker liv i grönskan och blommor de sätter
sprätt i buskar och träd som knoppas och småkrypen börjar titta fram. Kan vara
lite kul att ta in kvistar av någon sort nu och se på närmare håll när dom slår ut
inne, och njuta av vårens härliga försmak då så mycket händer runt om i naturen.





































För att kicka igång energin, tills det är dags att ta tag i balkongen eller uteplatsen
för lite planteringar och dekorationer så kanske lite fina trädgårdsredskap skulle
pigga upp lite mera, det finns så många fina i glada färger och mönster nu.

















Dom här spadarna och kratorna i fina färger och blommor livar faktiskt upp.






















Såna här trädgårdsredskap finns nu av alla de slag i färger och mönster, riktigt söta
en del faktiskt, och tänk vad nöjd man blir efterår när man fått fint på sin plats och
man kan njuta hela sommaren. Trädgårdshanskar tycker jag är ett måste för mig
allafall jag gillar inte jord under naglarna så jobbigt att få bort sen, så skönt med
handskar att vara ren om händerna när man är klar och slippa peta naglarna sen och
att de spänner under nageln. Jag vet dom som tycker det är tjusningen med jorden
att man får på fingrar och naglar. Jag är inte rädd för skit men just jord gillar jag
inte. Men sån tur det finns handskar dom är ju även toppen för ogräsrensning och
få bort maskrosor med jag hittade några fint färgade handskar som är lite inspirerande..












































Hittade dom här handskarna på fixamera.se en butik på nätet för hem och trädgård
där det finns mycke fint man skulle vilja ha.
















Kanske att man kan ta på sig ett par handskar och ta fram en sekatör kanske till
helgen och börja rensa bort lite gamla kvistar och dylikt i buskarna så dom får lite
mer luft och sol nu om det börjar bli lite varmare i luften. Knipsa, gräva och luckra
runt lite i rabatterna med trädgårdsredskapen som jag tycker är nödvändiga i
trädgården, vackra, funktionella redskap sätter sprätt på rensandet och våren i
trädgården ja jag vet det går lika bra med vanliga trä eller gröna plast men jag tycker
det är lite glädje över dom här fina redskapen och handskarna ändå, så därför ville
jag ge lite ny inspiration i eran trädgårdsskötsel.

 Tjiing tjiiing på er ! och ut och påta i trädgår'n nu så de spirrar lite fortare.........!!!!

Inga kommentarer: