tisdag 10 april 2012

Påsken är slut

Ja då är påsken över för den här gången då ! nästa ledighet blir 1 maj som
i år är på en Tisdag. Lika fort som alltid har dagarna passerat, vädret har
varit sådär precis som det brukar i April. Söndag och igår började vi med
att klyva veden inför vintern, tyckte det var ett perfekt väder för det ändamålet
lite lätta snöbyar emellanåt och sol ibland, vi vill inte stå och kapa och klyva ved
framåt Maj när det kan bli fina soliga dagar då vill vi vara klar med veden, helst
till sista April satsar vi på nu, man har så mycket annat som påkkar på speciellt
när sol och värme kommer. Ved är ett tråkigt göra men ack så skönt när det är
gjort, och sen är det inte helt fel för muskelgrupperna i kroppen för dom känner
man väl av när man är klar att dom fått sig en genomkörare, stel och styv lite
varstanns blir man ju men kalorier blir man av med och det glädjer mig så därför
står jag ut och kör på, fast det känns som man nog blir gråhårig innan vedhögen
är borta.

Jag tänkte jag skulle visa hur betongäggen blev som jag gjorde före påsk så ni
får se resultatet, hur dom blev, så här blev dom, påskkortet scrappade jag också,
jag brukar göra lite kort via scrapbooking ibland då det är något extra, annars
håller jag inte på med det så mycket nu, lite kul emellanåt faktiskt och sitta med
småpyssel ibland. Äggen kan vara kul att dekorera med på påskdukningen el
kanske i ett ljusarrangemang, jag tycker dom blev bra och som sagt lite kul att
dekorera med, ett annorlunda dekorativt alternativ på påsken.



















Man får väl ta och städa bort påskpysslet för den här påsken då, jag brukar
inte ta fram mer än en ljusgrupp, och en blomgrupp det tycker jag är lagom
och en påskduk på bordet vill inte dra fram massa tuppar och kycklingar,
påskris och fjädrar som skräpar ner de  fick vara i år, hade velat haft videkissar
men jag hittade inga så det fick vara för dom tycker jag är finare än björkris.
Dagis gör ju alltid påskpyssel med barnen så lite sånt har man ju haft framme
för sonen blir ju så stolt när man pyntar med det han gjort och det är klart att
det måste uppskattas och sättas fram. Han gjorde ett ägg som jag faktiskt
tyckte var riktigt tjusigt, det här nedan....!

















Nu tänker jag ta och plocka undan påsken 2012 för den här gången, ni får
ha en fortsatt bra dag ALLA där ute ! Tjiiing.






























Inga kommentarer: