måndag 16 april 2012

Plantera lite udda

Jag har ju sagt tidigare att jag vill ha ett planteringsbord, eller jag ska göra ett
själv som jag ska ha på altanen, som jag tänkte ha som ett litet prova på
projekt för egen del, sätta lite blommor och så lite kryddor och kanske sätta
nåt nytt pröva på i så väg, får se vad det blir när man kommit så långt, är ju ett
tag kvar innan man kan ha det ute ändå, men bordet kan man ju börja snickra
till redan nu för det ska ju målas också, men nåt i stil med detta kanke ungefär :






















tror ett sånt kan bli bra att ha, så jag ska väl ta och fixa ett nån dag. Sen är det ju
så den här tiden att man vill börja så och plantera och har så dåligt tålamod att
vänta på att frostnätterna ska passera och det kan ju vara frost, eller risk för det
ända fram till 9 juni och det verkar länge som det känns nu, när det är nu man är
sugen att börja, jag tittade.runt idag och hittade lite inspiration som jag gillade,
jag gillar lite udda sätt att plantera på, lite som inte är så vanligt i anordning.

Så här är lite bilder på det nedan :






















Har man en gammal byrå som ändå ska slängas så kan man väl fylla lådorna
med jord, och plantera i dom, borra upp hål och sedan se det växa i lådorna.


















Sätt lite stenpartiväxter i en gammal plåtlåda som ni inte använder, eller om man
får tag i ett loppisfynd kanske.


















En gammal stol är ju en gammal beprövad ide att plantera i som lite sommriga
blommor blir ju faktiskt fint.


















Här har dom fått till en tulpanbädd i skottkärran inte så pjokigt heller, en fin
färgklick i trägår'n kan det bli till.






















En lite antikar kaffekopp passar också riktigt bra att plantera en blomma i,
kan man ju få tag i på loppis om man inte har en hemma som ligger och skräpar.






















Att plantera i gamla trälådor det gillar jag skarpt faktiskt.






















Lite blommor i en väska då !?






















En av balkongerna som var med i tävling på trädgårdsmässan 12-15 april
i stockholm, den tog första pris, de vart jag glad över för jag gillar konstruktioner
med lastpallar, en mysig och enkel hörna, gjord av vi två och trädgård.

Ja, men hoppas nåt nytt gett inspiration till nåt litet eller stort plantage,
det är så inspirerande att titta på bilder det ger en sån fixarlust  plötsligt....

Jag fick det allafall, för jag ska börja snickra mitt planteringsbord snart.
Ha en fortsatt bra kväll....!!!!!

Inga kommentarer: