onsdag 30 maj 2012

Jag kommer älska smoothie

Idag började dagen TOPPEN då jag hade en bestämd tid med min PT Anett,
vi gick en runda på 45 min och sen skulle hon senare sätta ihop ett program
för hemmaträning i form av ett EFIT-Pass,.. E= ffektiv, F=unktionell, I=ntensiv,
T=räning. Det förra programet innehöll utfallsgång, ryggresning, hängbro,
tricepspress mot vägg samt mountainclimber brukar köra 2-3 x 10 reps, jag
tycker det är en bra kombination till annan träning man gör att ha ett sånt
program vid sidan om. Efter träningspass kan man ju bli lite sugen och jag
har ju en del mellanmåls varianter att ta till men en är ett jag använt ett tag nu
praktiskt och gott, nämligen wasa sandwish knäckebröd med en god krämig
fyllning, och som inte behöver förvaras kallt. Passar därför så bra att ha med
sig ut då den ligger försluten i sin förpackning perfekt vart man än är. Min
favorit är den svarta med chilismak den gillar jag bäst och brukar använda.

















Sen har jag fastnat för smoothie bara i tanken än så länge dom ser så läckert
goda ut och tänk kan det finnas nåt mer svalkande en sommardag med dess
läckra färg som brukar vara på dom, sugrör, is och full av vitaminrika frukter.
Ja jag ska allafall pröva en del sorter nu framöver i sommar jag tror dom
mättar rätt bra som ett mellanmål eller kvällsmål eller som en härlig paraply-
drink ute på altanen i solen en erergikick eller en återhämtning för kroppen.
Man behöver ju inte göra det sötaste varianterna det finns ju nyttiga också.




































Bara att mixa vad man har hemma i kylen och i fruktväg man kan ha det mesta
man gillar efter egen smak, bara att prova och mixtra om man inte vill följa recept.




















Såå fräscha sommarsmoothie som mätar i sommarvärmen, dom ser så härligt
goda ut, jag måste köpa lite ingredienser idag och testa lite redan nu innan
den riktiga värmen kommer i sommar.. mmmm, sååå goottt det vattnas i munnen
känner ni de'...aahhhh !!!

Inga kommentarer: