tisdag 15 maj 2012

Mina egna skapelser i trä

Jag älskar trä och trämaterial och bygga och skapa i trä det är det bästa jag
vet, att få hålla på med händerna med det jag gillar som mest. Trä är ju ett
rent naturmaterial, ådring och kvistar är en naturlig del av träet. Alla trämöbler
är unika det finns inte två exakt likadana för ådringen skiljer, trä är ju levande
det ändrar färg med åren blir ljusare eller mörkare, strukturen ändras med åren.
Det är naturen som formar träet till dess form det är det som är vackert och
inspirerande att se. Av trä kan man göra allt, det är ett beprövat material och
efter användning kan det återföras i det ekologiska systemet utan att förstöra
miljön. Jag tillverkar själv grejer i trä som passar i inredningssamanhang i
hemmet, jag har börjat lite smått men det kommer mer och mer av ideer som
jag vill göra men hinner inte med och göra allt som man vill ha, det tar ju sin
tid i anspråk och fixa inan det kan stå där färdigt, men den tid jag har över tar
jag gärna till att göra nåt av trä. Jag har lite bilder på lite jag gjort, har väl mer
men börjar med att visa er det här.














Jag älskar hjärtan det är en form man kan göra mycket av, har ideer på lager med
hjärtan som utgångspunkt som ska tillverkas framöver när tid finnes, tänkte även
texta upp hjärtan med texter som man faller för, får se vad det slutar.














Jag har gjort lite lyckoskyltar med varierande ord, som kan vara lite kul att sticka
ner i en gåbort present eller blombukett men som också kan ge gläjde i en
blomkruka hemma små små ord av glädje i tillvaron.














Här är små skyltar jag tänkt som kan hänga som dekoration på den gamla fina
glasburken som man förvarar sitt mjöl eller socker i, eller på kaffeburken som
en iögonfallande dekoration. Ska fixas lite mer med snöre och lite sliten look.















Lite syltar har jag gjort och gör jag med olika budskap.














Lite anslagstavlor har också gjorts med hönsnät där man sätter fast kom ihåg
lappen med en klädnypa i nätet, lite lantligt dekorativt.


















Här är en ljusampell att sätta på väggen för att sätta ett värmeljus på en som jag ska
ta fram fler av med varierande utseende, det här är en prototyp av en sort som jag
tänkt göra.


















Igår kväll gjorde jag den här skylten med texten "kitchen"som jag tänkt hänga upp
i vårat kök faktiskt.














Jag har även prövat på att hålla på med trådslöjd och lite har jag även där
som jag gjort men trä är roligast att hålla på med, så är det för mig ett
härligt naturmaterial, jag har träet, jag har verktygen och jag har möjligheten
att hålla på med det och så länge jag kan, har tid och lust så kommer jag
att fixa prylar av trä som dekoration och i inredningssamanhang som jag älskar,
till mig själv och även eventuellt till försäljning såklart.

Ha en fortsatt bra dag ! nu ska jag fara och hämta hem min lilla juvel från dagis.
// Tjiiing, tjiiing !!!!

1 kommentar:

Anett sa...

Däven dötte så mycket fint du har lagat!!!