fredag 4 maj 2012

Projekt stenparti

Igår var vi till stugan och skruvade fast brädorna på altanen, så golvet är nu
strax klart fattas lite småbitar, mellan varven av skruvning så satte jag stenar
runt rabatten jag gjorde eller stenpartiet för det är meningen att det ska vara
växter som klarar sig bra, helst i sol för det har vi hela dagen vid stugan, så
inga perenner som vill ha skugga alltså, undrar om det finns stenpartiväxter
som tål full sol för meningen med stenar eller nivåskillnader i en så rabatt är
ju för att växterna vill ha lite skugga också hmm... rabatten ska allafall byggas
upp så det blir kuperat och med en hel del stenar emellan, så här såg den ut igår.
















Men nu vart det ju snöfall idag så nu får man nog vänta lite innan man kan dit
och påta i jorden igen, trodde att snöandet skulle ge sig nu när Maj månad
har kommit, men än retas han...Kung Bore ! men det må väl vara den sista
leveransen nuuu, tycker han ska spara till Okt / Nov med resten . Jaa, vad
de lider så får nog min stenrabatt fart, de som kan vara lite mixter är att få
stenar att se naturlig ut på ett konstgjort sätt, man kanske bara ska kasta ut
stenarna och plantera däremellan, den dagen får jag se vad det blir....!

Nu ska jag fortsätta att kurrera mig från förkylning och magont på nåt sätt och
hoppas att helgen blir bra ändå fast man mår lite risigt.. !

Ha en trevlig Helg gott folk där ute !!!!

Inga kommentarer: