torsdag 25 oktober 2012

Nytt av gammalt

Jag gillar när gamla saker får nytt liv jag har sagt det förut och jag säger det ingen
varför slänga nåt som går att återbruka och spara på miljön och sopbergen istället.
Det gäller att tänka i nya banor vilket ökar kreativiteten, inspirationen och
möjligheten för en gammal sak och få ett nytt liv, det är bara fantasin som sätter
gränsen. Det kan ju vara mycket jobb med en del saker innan det blir vad man
vill ha, men är man envis som en åsna så genomför man det man vill ha. Hittade
en bild på 101 ideer som visar hur tillvaratagna saker fått ett nytt levene, fina
och såklart finurligt tänkt. kolla in sakerna här nedan: En tvättmaskinstrumma
har blivit en eldstad stor och bra att värma sig vid, grilla en korv och även lite fin
att titta på när det brinner, en jordglob där kartorna är borta har blivit en lampa
fin faktiskt, och av en låda kan man ju göra en pall antingen med ben eller hjul.









































Jag tyckte tvättmaskinstrumman var en toppenbra ide, den är dessutom gjord
av rostfritt så den rostar ju inte om man har den ute. Hittade bilden hos
thevspot, får jag tag i en trumma så ska den banne mig få liv som eldstad
hos mig jag gillar den såå....!

Inga kommentarer: