måndag 22 oktober 2012

Omöblering i baket

Skulle göra en suprise i helgen till en födelsedag, jag skulle baka nånting till
ett födelsedagsfirande...jag bestämde mig för en marängtårta, inte helt lätt
får jag nog säga för jag har då aldrig lyckats med en sån men ändå bestämde
jag mig för en sån tårta. Jaa dumt och misslyckas får man säga så här efteråt
jag ska berätta för er hur det gick, kolla in bilderna nedan vad min förvandling
av en marängtårta blev, någonting helt annat än en marängtårta tillslut..!














Här står den i ugnen det som ska bli en marängtårta, om ni inte vet vad det är så
är det en sån här fyrkant som man delar på, och lägger oftast frukt och grädde
mellan tårtan och så marängen som syns på bilden i ugnen ligger uppepå, den
gräddades fint i ugnen,och marängen uppepå men det gick desto sämre med botten
som är under, den vart inte klar utan helt deggig och kladdig och högst 2-3 mm tjock.














Så då sprack redan där min marängtårta, nya tankar började snurra vad skulle man
nu göra, slänga hela tårtan eller göra nåt annat av den, gick det, nåt kanske kunde
räddas ? som t.ex marängen uppepå, jag började peta bort den geggiga botten under
marängen och det lyckades att skrapa bort den geggan och behålla marängtäcket
som såg fint ut allafall till annan andvänding nu, så då gjorde jag en sats chokladtårtbotten.














Här har den kommit ut från ugnen och ser bra ut, lite lycka vart ju det.














 Jag lade på marängen som jag sparat, nu ovanpå chokladbotten.














Och på med massa grädde och skivade bananer ovanpå.














Till sist la jag köpta marängtoppar runt uppepå tårtan och ringlade
chokladsås över. Nu var tårtan klar ! det vart en ny modell och lite
ihop mix av den katastrofala tårta som vart först och smaken den
vart faktiskt riktigt omtyckt den smakade marängsviss fast då med
 chokladtosch i botten. Ja det gick ju att få till en ny tårta av en
misslyckad, det var då tur jag inte vart rasande och slängde den från
början....! Det slutade allafall gott i bedrövelsen och tårtan den tog
slut det vart inget över ....!!!!

Inga kommentarer: