tisdag 16 oktober 2012

Vitt dagen till ära

Ja så vitt det blivit ute nu då känns lite så där faktiskt när det kommer redan nu.
Jag tycker allafall att det är för tidigt om det ska bli vinter redan nu, men det
brukar ju vara lite si och så med den första snön det brukar ju inte ligga kvar
men man vet ju aldrig alla årstider är lite konstiga nu förtiden. En som däremot
vart jublande glad i morse är min 6-åriga son som flög likt en raket upp ur sängen
imorse när jag sa att det kommit snö, jag tror inte han såg särskilt mycke heller
när han sprang med sömntrötta ögon mot fönstret för väl där fick han gnugga
lite extra för att verkligen se att det var sant. Tänk om han kunde vara så pigg
och alert utan snö varje morgon, för imorse var det inte frågan om nåt dåligt
morgonhumör minsann utan leendet satt i och räckte ända upp till öronen under
hela frukosten. När han sen kom hem efter skolan så slängde han bara in
ryggsäcken och sen kom grannpojken och det rullades snöbollar i två timmar.

Att det kom snö innan man hann kratta, och plocka undan sommaren tycker inte
jag är så uppskattat som vuxen, att snöbollarna till snögubbarna i vinter kommer
att bli kamoflerad är nog väldigt troligt skulle jag tro, att löven inte har fallit från
träden och fortfarannde är lite halvgröna känns ju också lite konstigt. Men man
får hoppas att snögudarna kan ge oss en finare vinter än vad sommarenhar varit.

Lite bilder från dagen ! vi har en katt som var motståndare till att gå ut i morse
man fick i stort sätt knuffa ut han idag i snöyran !



















































Inga kommentarer: