onsdag 21 november 2012

Slå in paket

Onsdag förmiddag och sju grader varmt ute en bra dag en dag utan kyla och regn
det är positivt. Jag har nyss slagit in en julklapp faktiskt men bara en har bara lyckats
med att köpa en än. Det börjar skrivas mycket nu om julen på internet och på
bloggar runt om lite väntan på advent som snart kommer finns det också, advent
är lite mysigt med ljusstakar och stjärnor i fönstren det blir en ljusklick i tillvaron
fint runt om i alla fönster. Med tanke på paket och julklappar som klappar i var
mans hjärta nu så är jag egentligen väldigt less på detta julpapper med tomtar
och snögubbar, röda, gröna, vita, blåa  som återkommer varje år, jag tycker
 att det är lika fint att använda nåt annat papper och göra det minst lika fint och
bra som att ha massa tomtar på jag gillar det för ögat så vackra, ett minne med
ett fint papper det kommer man ihåg och så roligt att ge bort och den som får
det kommer uppskatta det desto mer än ett rött vanligt tunt papper med tomtar
på, så i år ska jag skippa det vanliga julpappret och göra några egna dekorativa
paket. Jag tittade runt på nätet och hittade såklart några vackert inslagna och
dekorativa paket som är helt ok att använda på jul. Ett nytänk och det gillar jag !!



































































Stuvar och stumpar som blivit över går bra att använda, scrapbookingpapper om
man har det, tapetbitar, vanligt vit och grått omslagspapper går jättebra och blir
fint med färgglada med band och annat smått man vill sätta på, garner är ett bra
snöre oftast i olika färger. Man kan köpa snören på rea efter jul och spara på,
och paket man får under året själv kanske har nåt fint papper på sig som man
kan spara. Ja det finns oändligt mycket nytt i paketväg som man kan hitta på
och det är roligt också att hålla på, bara att fantisera ihop det finaste julpaketet
av alla och imponera på släkten i år !!


Ha en fortsatt bra dag gott folk ! så ses vi i morgon...

Bilder hämtade på ikea.se, panduro, martha stewart, pinterest.

Inga kommentarer: