torsdag 28 februari 2013

Drömlägenhet

Stor fin och ljus, högt i tak och bevarade orginaldelar som kakelugn. Så kan man
nog beskriva en gammal sekelskiftslägenhet. Dom är maffigt ljusa och stora, ja
det finns olika storlekar fr ettor ända upp till åtta tio rum jag pratar om dom
 lite större än en trea, fyra. Där rummen är enormt stora och luftiga, av det
 jag har sett allafall, dom gillar jag ett sånt svängrum och gott om plats, det går
 säkert mycket möbler till att fylla såna rum så det inte ekar så mycket. Jag
 hittade en lägenhet som jag gillade och som var sådär maffigt stor, ljus och
luftig som jag sa, en riktig drömlägenhet kändes det som när man kollade runt
på bilderna från Alvhem mäkleri och interiör i Göteborg dom har specialicerat
sig på sekelskiftslägenheter i tre stadsdelar i Göteborg, dom har många fina,
gamla bevarade lägenheter till försäljning och en fin hemsida och egen butik
med inredningsprylar. Här kommer lite bilder på den lägenhet jag tyckte om.

















Stora fönster med mycket ljusinsläpp, mycket vitt, men en del färgklickar
finns det som bryter lite.



















En mysig liten ballkong.














































Kakelugnen finns givetvis kvar, så fin.

















Jag gillar skafferiet i köket där man kan gå in, med belysning.






















Lite lantligt på ett modernt sätt  känns det som med den öppna hyllan.





































Balkongen i sovrummet tyckte jag om, härligt att öppna
en varm sommarmorgon och lufta lite.






















Ja den var mycket fin, stor och rymlig, en härlig lägenhet.
nåt som man aldrig kommer att äga men som är roligt
att titta på.

Ha det gott så är jag åter imorgon igen och då är det FREDAG med
en väntande skön helg och ett sportlov för barnen nästa vecka...Tjiiing !

Inga kommentarer: