måndag 2 juni 2014

Idéer i solen

Jag har ju alltid gillat heminredning och design, göra om och göra nytt. Eller
som när jag snickrade som liten, då tog jag reda på alla skräpbitar som blev
över då pappa snickrade och började fundera och tänka över vad det
skulle kunna tänkas bli av dom, inspirerande redan då. Jag gjorde en det
ena och en det andra, ofta gav jag bort det jag gjort i present oftast vart
det mamma, pappa eller mormor som fick det.

Och det följer mig än idag att anteckna, fundera, tänka ut, och rita idéer,
och nu finns det inget skönare och mer avkopplande för min del än att
ta en inredningstidning och en kopp kaffe och slå sig ner på en lugn och
fridfull plats och drömma sig bort, njuta av bilderna i tidningen och låta
små idéer ploppa upp om hur man skulle kunna göra med den gamla
byrån eller stolen, eller hur man skulle kunna piffa till det ute. Jag har
ju min bok/min bibel som ständig följeslagare och ett block där jag
kluddar ner alla mina idéer som ska bli till verklighet allt eftersom
man hinner med det.
Ha en fortsatt solig Måndag ni som har solen...!!!


Inga kommentarer: