måndag 15 september 2014

Dörrar öppnas och dörrar stängs

Jag 'älskar och blir inspirerad av gamla dörrar och fönster, ja gamla hus över
huvud taget, men just dörrar finns en hel del underbara och dekorativa sätt
att inreda med. Vi har dörrar här hemma som jag ska fixa och få dugliga och
fina framöver, idéer om vad dom ska användas till det saknar jag inte, men
tiden räcker inte till allt man vill, men bra är det att ha ett lager med sånt som
man vet kommer att kunna användas bara tid finnes, det kliar i fingrarna bara
man tänker på alla dom inspirerande idéer man samlar på sig och som man vill
sätta fart med, men som inte alltid passar in just precis då när man har lusten.

Det blir nog, allt är lite segt i och med att man inte har ett planerat liv, där
man vet att man ska göra det, och det i morgon för att man har ett jobb att gå
till, det saknar jag, att ha en fast punkt. Men jag hinner ju spinna på det jag
brinner för, jag vill ha en gårdsbutik, och jag planerar varje dag för den men
vet ännu inte vad lösningen blir. Men nya fakta, idéer och resultat, inspiration,
och kunskap från andra gör att lågan hålls levande än, det är tur att nån är villig
att engagera sig ibland, i dom idéer  jag har, det hjälper och har hjälpt mig lite
mer framåt, mer framåt än bakåt sista tiden.


Inga kommentarer: