fredag 16 januari 2015

Julen ska bort

Julen är ju inte riktigt ut städad här hemma än, ok granen och pynt och
ljus, dekorationer är ju borta, men i helgen åker gardinerna ner, kanske
reagerar man inte lika mycket på att dom är uppe då man har vita julgardiner
uppe, som om dom skulle ha varit röda, jag tror inte det iallafall. Men dom
ska ner och nya ska upp. Det brukar kännas mycket ljusare och fräschare när
julen är borta och man är på rätt sida igen, mot ljuset och värmen. Vi köpte
en planhyvel förra veckan som efter vi satt ihop den var helt död, så den ska
tillbaka idag, det är en riktigt bra maskin, för jag hatar verkligen när brädorna
inte är raka, utan helt böjd, bågformad och inte kan ligga raka då dom ligger
ner. Trist när det inte funkar, men, men så är det idag bland mycket nya prylar,
bara att klaga och lämna åter, bara så trist att behöva !

Ska också iväg och ta ett prov på tyredeastatus (ämnesomsättningen) och se om
det möjligen blivit ett bättre värde sen jag själv höjde medicinen, då jag inte
orkar vänta på att få det resultat som läkare sagt ska komma och som inte har
kommit på många år nu, och inte kommer att komma heller därför höjde jag
själv då det antagligen är för lite levaxin jag äter för att få resultatet jag vill ha,
hoppas ju att det blir omvända roller nu då så jag får fram ett bra resultat av
höjning, vilket inte dom fått då dom höjt redan och tyckt det har varit ok, men
se det tycker ju inte jag, så det ska bli kul att se resultatet sen. Man känner ju
sig själv bäst ! För övrigt så är det ju klart FREDAG idag den bästa, det är så
skönt med helg och ledighet, avslappning och få göra det man vill.

Ha en skön fredag och var rädda om er, man vet ju inte hur länge man
har varandra...!!


Inga kommentarer: