måndag 18 januari 2016

Tankar inom återbruk

Har inte bloggat i helgen, ibland blir det så, TIDEN den hinns inte med. Men
nu är jag här, och måndag och ny vecka, snö, men kylan är veck i alla fall, och
det känns bra, sen kan den ju komma åter men så länge den håller sig borta är
det ok. Tänkte jag skulle delge lite inom vad återbruk är för mig och min syn
på det jag älskar, för återbruk är mitt allt nu.

Det är fantastiskt kul med projekt inom återbruk, man sätter igång både sina
egna och andras tankar, fantasi och kreativitet.

Att tillverka något nytt av det som redan finns, ger en extra skjuts på skapandet.

Det är billigare men det kräver mer fantasi och idéer, för att utveckla någonting.

Det ger ju miljövinster och spar på naturresurser och energi på vår jord.

Har man, eller man måste ha tillgång till billigt material som kan göras om
till någonting unikt och udda, och som sen kan säljas så ger det ju en ekonomisk
vinst, och man slipper köpa nytt och massproducerat, man blir egen, ensam nästan
på det man köper ibland, då det endast finns i fåtal exemplar eller endast ett ex.

Hälsan mår bra av skapande och kreativt tänkande, det ger en positiva tankar och
välbefinnande.

Att återanvända gammalt byggmaterial är kreativt och skapar entrepenörer och
arbetstillfällen i samhället, där flera kan bli delaktiga.

Och varje återbrukad produkt får sin egen prägel där ingen är lik den andre.

Det finns mycket glädje inom återbruk och mycket som kan tas tillvara istället
för att sopberget ska växa. Det är detta jag brinner för och vill ta vara på så
länge jag lever, samt utveckla och inspirera andra är jättekul, sen att jag har en
dröm om eget företag det kan bli en sann dröm framöver och då har jag vunnit en
stor bit av mig själv och över dom som är tveksamt till återbruk och därför hoppas
jag att jag får stå där en dag och säga att jag har kommit i mål iallafall den värsta
biten av banan, för i mål kommer man kanske aldrig för utveckla kan man göra
hela tiden, även om den viktigaste biten är nådd.

Ni får ha en fin måndag därute i snöfall eller ej. Tillbaka imorgon igen...Tjiiing.

Inga kommentarer: