tisdag 2 februari 2016

Lite avbrott

Ja jag har varit borta från bloggen ett par  några dagar, har inte mått 100 men det
är bättre då man vet vad som spökar. Satt på akuten med ont i bröstet i söndags
EKG, lite prover och lite funktionsövningar, och 6 timmar senare får jag svar
att alla prover såg jättebra ut, men jag har ju varit lite förkyld under hela januari
mer eller mindre och en massa hosta, så då vart svaret på det efter undersökning
att jag hostat så musklerna runt revbenen har fått bristningar om det var en spricka
i revbenet kunde dom inte se, men vid kraftig hosta kan man få muskelbristningar
och eventuell spricka i revbenet som även kan stråla så man får ont i bröstet, och
just det var det ont och stickningar i bröstet samt revbenen.

Vilket man såklart tror är en infarkt mer eller mindre då man får det, högt blodtryck
följer ju mig just nu upp och ner, men med tanke på min stressade situation jag har
och har haft så går det väl lite berg o dalbana. Men annars kändes det ju toppen
att det inte fanns nåt fel på hjärta och kärl, eller prover. Sen att man får dras med lite
ont som man vet vad det är, det står man nog ut med fast det är jobbigt att bli trött
av allt, man får väl tro på vad dom säger, och efter jag läst på webben så stämmer
det faktiskt att man kan få så, ja det är väl bara att vänta och se om det går över då.

Ha en fortsatt nice tisdag så kommer jag åter i morgon igen !

Inga kommentarer: