måndag 2 april 2012

April vädret är igång

Ja det var ingen vacker eller trevlig syn man fick se imorse när man tittade ut
genom fönstret, snööö, fy för de, när det var så bra, så lite snö kvar och man
trodde våren var på väg men ack vad man bedrog sig. Det verkar inte bättre
än att man får ha snö till påsk, kallt och blåsigt lovas det med fy vad ruggit men
man får väl se det positiva och göra det bästa av situationen för påsk blir det
ändå och April väder är ju så här och påsken är tidig i år så det är bara att
ta emot den vita färskvaran ett tag till innan värmen förhoppningsvis ska komma.

















Så här såg det ut i morse när man tittade ut genom fönstret. Det snöade även
igår morse när man klev upp och även då suckade man, men då var det den
1 april och då vände jag på det hela, jag gick in till mannen i sovrummet igen
och var jätteglad och sa att all snö är borta det måste ha störtregnat rejält
i natt.,..men den stora snöhögen är väl kvar sa han ?
- nää kontra jag den är också borta.
- vaa, fick jag till svar.
- sen gick jag tillbaka till köket, hihi
När han sen klev upp och kom ut i köket flina han bara och sa ja, visst....!
- och dåå sa ju jag såklart : April april din dumma sill....!!!!!

Jag fick luras men själv vart jag inte lurad, däremot var jag tvungen att bli snäll
igen och baka tårta till mannen som nyss blivit lurad, för han fyllde år dagen till
ära i går den 1 april dessutom. Så det vart lite tårtkalas, vi hade köpt en
muttersnurra till han en sån där som man byter däck med som går på ström ser
ut som en borrmaskin. Han vart ju så begastrad att han var tvungen att pröva den
direkt så han bytte till sommardäck på en av våra bilar, dumt tyckte ju jag förstås
och det var och de vart ännu mer förstärkt till idag, så ikväll får han byta tillbaka igen
till vinterdäcken men det gör han nog gärna nu när han har en muttersnurra, gjort
på några minuter bara, ...sån tur han fick en då !

Ja det är ju påskveckan nu och på Torsdag undrar man ju om det blir nån fart på
häxorna i snöovädret på väg till Blåkulla... man får väl se vad de blir av de' !!! Tjjjiiing


Inga kommentarer: