tisdag 3 april 2012

Balkong och altanmys

Den färgglada påsken närmar sig, och jag har en fundering på att jag skulle
brodera lite ägg......Nää, jag skojar så klart om de för dom ser alldeles för
svåra ut, och vilken tid och tålamod man skulle vara tvungen att lägga ner
på äggen, så det är nog inget för mig. Det är en designer vid namn Forostyuk Inna
som broderat dom här gås-äggen, och man kan inte fatta hur hon fått till dom,
hur hon har gjort, så smått, så fint och så tålmodigt gjort, jag säger bara wooow,
mycket imponerade är det faktiskt,.. eller hur !?

















Kan kanske vara lite tidigt på vissa håll att fixa till balkongerna, uteplatserna och
altanen, men när solen kommer med våren får man sån lust, och nu har ju plant,
örter och lite påskliljor, lökar kommit i affärerna, tillsammans med krukor av alla
de slag, bistrostolar och småbord är också fint att ha, trädgårdsmöblerna brukar
ta fart på säsongen till påsk i handeln allafall sen beror det på om man har så
pass snörent så man kan sätta fram sina möbler och pyssla lite med blommor och
dekorationer även om man måste ta in dom över natten än för frosten, så är de kul
att varje år att småpyssla lite med det här som ska fram för att våren och sommaren
är i antågande.

































































Att ha ägg  på bordet till påsk att äta tillhör väl ändå påsken, men att ha blommor
i äggen är kanske mer ovanligt, att göra en vas av skalet blir en riktigt fin
påskdekoration till påskdukningen på bordet till påsk faktiskt.






















Ja det finns så mycket fint man kan dekorera med både på altan och balkonger
och inte behövs det så stor plats heller alla gånger den här bilden är från Lagerhaus,
de andra bilderna är från expressens inspiration och Martha Stewart. Såå det är
bara att inspireras och sätta igång med en liten påskdekoration kanske till att börja
med. Själv tror jag att jag ska försöka få till ett litet bord jag kan ha på altanen och
ha lite plantage och dekoration på jag tycker det blir fint och ha det samlat på ett
litet bord, så jag ska se om det finns nåt jag kan måla eller så får jag väl snickra
ihop ett typ planteringsbord, och det får gärna vara vitt för min smak.

Jag tar och funderar vidare på mitt altan-mys projekt med bordet bland annat..Tjiing !!!

Inga kommentarer: