torsdag 11 oktober 2012

Så här ligger det till just nu

Jajaa, dålig uppdatering av bloggen, men mycket som snurrar i livet där tryggheten
fattats, där ett jobb att gå till varje dag har gnagt i ens inre varje dag för att komma
till en lösning i sin arbetslöshet där man slussas från det ena till det andra i stt psyke
och där man vänder ut och in på sig själv för att hitta lösningen till vad det ska bli av
ens liv. Jag är utbildad skötare i psykiatrisk vård men ville för ett par antal år sedan
lämna det yrket och pröva någonting nytt, utvecklande och med ny erfarenhet ta
steget mot nya mål i livet men det har inte riktigt gått som jag velat och nu står jag
i fas 3 som arbetslös och letar förtvivlat efter nåt som kan ge mig en ny grund att
stå på då den förra grunden börjar släppa i fogarna och rasa. Jag har funderat en
längre tid på att starta eget och få göra det man brinner för och älskar i livet, och
det är för mig TRÄ och inredning typ shabby chic, lantlig, vintage. Jag har sagt det
tidigare jag älskar trä naturens eget material och få tillverka och designa egna grejer
i trä som man kan ha i sitt eget hem som detalj i sin inredning, även recycling,
lockar mig en del att få ta tillvara på sådant som kan få ett helt nytt liv igen istället för
att det ska slängas och växa i sopberget, så blir det en miljövänlig återvinnings pryl
istället att ha i sitt hem, och som får en chans till att få leva vidare många år till i
någons hem. Det är tanken jag hade bakom att öppna eget, men viss ekonomi har
satt lite stopp för detta, men drömmen står kvar och kommer aldrig att försvinna
den ska förverkligas en vacker dag då ett eget snickeri och egen gårdsbutik och
e.v en webbutik ska bli verklighet. Lite smått har jag börjat att köpa in maskiner,
material och prylar som jag än så länge kan hålla på med i hobbysyfte och e.v
kunna sälja via webbshop framöver. Det är min dröm ! Just nu står en praktik
via arbetsförmedlingen på tur i mitt liv, som e.v kan bli ett jobb så man får in en
riktig inkomst och då kan man jobba vidare mot sitt mål man har i livet. Ska man
kunna förverkliga sina drömmar måste man våga ta steget, annars blir man stående
på samma fläck livet ut, och sittandes på ålderdomshemmet en dag och ångra sig
bittert att man inte tog detta steg, nä det hoppas jag inte blir verklighet utan jag
hoppas att jag en dag ska ha fått prova på det jag absolut vill då kommer man att
känna sig stark och stolt över att ha vågat ta tag i sina drömmar i livet som man har.

Så det är mitt liv just nu i ett nötskal känns det som, men det ska väl ordna sig till
något meningsfullt får jag hoppas, så man kan få känna att man lever. Jag hoppas
kunna fortsätta att bringa liv i min blogg om inredning och dylikt också nu framöver....!

HA EN FORTSATT TREVLIG DAG GOTT FOLK ! för det ska jag försöka att
ha. Senare ska jag träffa en ny arbetsgivare angående praktik för min del. Ut i solen
nu och titta på alla dessa fantastiska färgsprackande träd som står med sin prakt i
solen nu, så fin och färggrann är hösten i dag i detta fina strålande höstväder som
bjuds till belåtenhet. Hoppas på ett fortsatt förtroende från eventuella läsare...!

Inga kommentarer: