torsdag 15 november 2012

Le creuset



Ja fallet med att det inte gått att blogga är att min större bärbara data har bestämt sig
för att bara funka på dom funktioner som den själv vill bestämma över så det går
alltså inte att komma in på den. Men jag har ju en till liten så det ska väl funka bra
från den då i  fortsättningen hoppas jag, eller så måste jag köpa en större senare,
eller det är ju  förresten jul snart, så har man varit snäll som jag har så ska väl
tomten  förhoppningsvis komma til mig med,  ....hoppas jag ju ! hihi.

En annan sak som jag skulle vilja ha är en riktig gjutjärnsgryta, som man kan laga så
mycket gott i,  en Le creuset är en gryta lika vacker som den ser ut i sin fina lyster
dom är praktisk, är både hållbar och hygenisk, vilket gör att allt man lagar kommer
smaka precis som man planerat. Den tål dessutom ugn, grill, frys och diskmaskin och
alla sorters spisar med, en klassiker som håller resten av ens liv.


























Dom finns ju i en hel massa färger nu jag minns bara orange från jag var liten,
jag skulle mer än gärna vilja ha den turkosa "Carribbean" jag gillar den då den
säkerligen skulle pryda sin plats på spisen såå snyggt. Det är en superinvestering,
absolut och kanonbra. Dom håller också värmen länge eftersom det är i gjutjärn
 och det spar energi i sin tur eftersom man då kan dra ner på spisvärmen. Man kan
ju inte annat än bli supersugen eller vad säger ni skulle inte ni med vilja ha ett så
snyggt ögongodis puttrande med go' saker på spisen.....!
.

Trevlig kväll Allesammans !....nu ska jag gå ut på en promenad tänkte jag.




Inga kommentarer: