torsdag 14 mars 2013

Mini växthus

Ja nu har jag monterat ihop mitt mini växthus som jag har tänkt odla lite smått
i vad jag ska odla det vet jag inte riktigt men jag har funderat kring lite grann,
kanske pröva på chili, basilika, rosemarin, squarsh, det får ju inte vara såna som
blir våldsamt stora eller långa för det är ju trots allt ett litet växthus jag pratar
om, och inget stort för utomhusbruk, nej sånt vill jag inte ha heller jag tycker
bara det är lagom att ha nåt lite så här på våren som man ser kommer upp och
som man får sköta om sådär lagom och se hur det växer och blir större men inte
för stor, då får det inte plats i växthuset, man kan öppna takluckan men man vill
ju också försöka få plats med några stycken när man ända ska testa alltid kul
och se om man får nåt att växa om man lyckas liksom, det skulle vara roligt, !!



















































Så ser det ut och ja det får väl stå där i fönstret som är mest med sol i och så
ska jag väl så mina frön nån dag och sätta in dom i mitt supersöta växthuset,.
det var faktiskt inte så litet ändå, men det kommer bli kanoners det här tror jag...!




Inga kommentarer: