måndag 1 september 2014

Fort fint med rönnbär

Ja idag börjar hösten, inte jätteförtjust men så länge det inte kommer snö och det är
fina soliga dagar, med blå himmel, hög frisk luft, vindstilla och naturen runt en i alla
möjliga färger snart så är jag nöjd ändå ! idag har det varit en sån dag, en vacker
höstdag på första höstdagen 1:a september, det vart ju alldeles utmärkt bra, hoppas
det fortsätter, så vi får många fina dagar framöver. Man känner pyssel sug då hösten
kommer, medans det är soliga dagar vill man förbereda så mycket som möjligt ute
så det är klart för vinter när den kommer. Så idag började jag med ett pyssel att
hänga på bron, det är massor av rönnbär som hänger i tunga klassar på rönnarna
nu, så dom tog jag och använde lite av. Om det blir en snörik eller snöfattig vinter,
enligt rönnbären det får vara osagt, det tvistas så mycket om det enligt vad det blir
med mycket eller lite bär enligt bondepraktikan så jag säger inget, det är bäst att
vänta och se. Jo jag gjorde en rönnbärskrona av lite rönnbär idag den vart riktigt
ståtlig där den hänger och svajar i vinden emellanåt, vackert !!

Inga kommentarer: