onsdag 19 november 2014

Kul med egen adventskalender

En adventskalender kan göras på många olika sätt, men en sak har dom
gemensamt det innehåller en överraskning varje dag ända fram till jul.
Man kommer ju själv ihåg den där förväntan, innan man öppnade luckan
eller man längtade redan till dagen efter tills man fick öppna nästa dags
lucka med samma spänning varje dag, ända fram till julafton.Tipsen är
många som finns, och allt från papper, textil till trä, helt upp till egen
fantasi eller tipsad från annan, så är det lika roligt varje gång att få se
sitt barn tindra med ögonen, le och lysa upp som en sol och som min
son sa, då jag satt och höll på här om dagen, åhh, jag längtar till december.
sa han pirrigt och full av förväntan,. Det är uppskattat kan jag lova och
något dom förhoppningsvis kommer att minnas från sina barndoms jular.
Jag tror inte man glömmer det. Här nedan ser ni det jag knåpade ihop
i lördags, det ska bara till snöre, gem, samt en träpinne från skogen att
hänga upp det i, sen är det bara att se fram emot varje morgon hela
december då den kommer att öppnas. Mina barn har fått min egen gjorda
adventskalender nästan varje år, jag började vid 3-4 års åldern och min
minsta har nu detta att se fram emot varje jul precis som hans bror fått
gjort varje år, men som nu är lite för gammal för detta nu, men som tur
är så får jag fortsätta lite till till min minsta kille. Jag har ju haft olika
sorter genom åren förstås.

Ha en fortsatt fin onsdag kväll !

Inga kommentarer: