måndag 29 september 2014

Höstligt

 Måndag igen och inte den bästa starten på den här dagen, då jag slog sönder
stekpannelocket så tusen bitar hamnade på golvet,  fram med dammsugaren,
det är ju lätt att nån bit sätter sig fast i foten men jag tror det gick bra utom en
som hamnade i fingret. Jag skulle plocka ur diskmaskinen en stund senare och
då tappade jag bestick korgen så alla besticken for ut över golvet, ploocka upp !

Sen skulle min stora son på sin första dag på prao idag och vaknar med 38,5 i
feber, usch sån otur, tycker så synd om honom. Ja den här förmiddagen har inte
varit min. Men något bra är att min sambo har namnsdag idag och jag har bakat
en kaka, och så har jag lagat den goooodaste maträtten, som jag tänkt bjuda han
på i kväll, en av miiina älsklingsrätter fick det bli och det är: SJÖMANSBIFF ,..,
för det är så jäkla GOTT...!!! och jag vet ju att han också älskar det. SÅ SUPRISE !

I går söndag så planterade ja lite höstligt ute samt gjorde i jordning en bricka
med mysljus inne, det är ju nu det ska börjas och eldas lite ljus, det är så mysig
tid nu på kvällarna med tända ljus i höstmörkret, gillar ju inte mörkret men det
blir ändå mer mysigt med ljusen tända, trots mörkret ute.


Inga kommentarer: