onsdag 11 november 2015

Styrka

Jag saknar mental styrka av många orsaker, idrottsmän/kvinnor, företagare,
privatpersoner, överlevare, ja alla är i behov av mental styrka. Det finns
väl egentligen inte något som definierar den styrkan den är individuell och
personlig det kan ju vara så mycket. Nån vill kanske övervinna stress, nån
vill klara av att inte jobba 60 timmar på en vecka,andra vill nå sitt mål och
vinna 100 meter löpning. Men det handlar ju ändå om i slutändan att utmana
och övervinna motgångar för att nå dom positiva resultaten. Att vara mentalt
starkare och bli bättre rustad för att nå dom mål man har och förhoppningsvis
bli en lyckligare människa. Målen man har kastar alltid på en smärta, men
slutar man kämpa når man dom aldrig heller. Det gäller att hitta nya vägar
och gränser för vad man klarar av. Men om man inte vet vad man klarar av,
om man inte vet hur man ska reagera, då kan det kännas som man står framför
världens högsta mur och inte vet hur man ska ta sig över, jag är på väg framåt
men det är ändå stopp, rädsla är väl en naturlig insikt som kommer i brist på
information, och det lever jag av nu, jag kämpar för att får rätt att få veta,
vart går mina vägar...!!

Jag ska på möte nu och måste avsluta, men jag återkommer såklart med vad
det innebär att heta Helen.S och vara aningen villrådig i sina val och beslut.
Vi hörs vidare, och hoppas jag har nån själ som vill följa mig vidare.

Inga kommentarer: